Agencja Zamówień Publicznych posiada wpis do ewidencji szkół i placówek niepublicznych poz. 233/2011r.zobacz
Posiadamy aktualny wpis do Rejestru Instytucji Szkoleniowych WUP Gdańsk pod nr: 2.22/00124/2017 z dnia 27.06.2017 zgodnie z ustawą z 20 kwietnia 2004r. o promocji zatrudnienia i instytucji rynku pracy (tekst jednolity Dz. U. z 2016., poz. 645 z pón zm.)zobacz
Chcesz otrzymywać najnowsze informacje z zakresu zamówień publicznych? Podaj swój email:
AKREDYTACJA
Pracownicy nie muszą płacić podatku dochodowego od szkoleń, które sfinansował im w całości pracodawca - wyroki sądów admnistracyjnych więcej
PYTANIA
SłOWNICZEK
Doradztwo
Potrzebujesz porady z zakresu zamówień publicznych? Chcesz zapytać o opinię profesjonalistę? kliknij tutaj
W czasie ponad dziesięcioletniej praktyki firma nasza świadczyła usługi doradcze na rzecz Zamawiających, jak i Oferentów. Najczęściej doradztwo wiązało się z przeprowadzaniem w imieniu Zamawiającego całego przetargu, począwszy od napisania specyfikacji istotnych warunków zamówienia, poprzez ogłoszenie, prowadzenie korespondencji, otwarcie ofert, wybór najkorzystniejszej oferty, aż po zaprotokołowanie postępowania i wykonanie czynności je kończących. Nierzadko dotyczyło przygotowywania samej dokumentacji wszczynającej postępowanie w różnych trybach, weryfikacji specyfikacji opracowanej przez Zamawiającego, sprawdzenia kompletności i poprawności ofert złożonych do przetargu, prowadzenia posiedzeń Komisji Przetargowej w charakterze Przewodniczącego, rozpatrywania protestów, udziału w rozprawach arbitrażowych w Urzędzie Zamówień Publicznych.
Nasi kontrahenci zawsze zadowoleni byli, i są, z profesjonalnie świadczonych przez nas usług.
Przykładowy katalog usług
DLA ZAMAWIAJĄCEGO:
kompleksowe przygotowanie i przeprowadzenie postępowania
sporządzanie Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia
weryfikacja dokumentów przygotowanych przez Zamawiającego,
nadzór nad udzielanym przez Zamawiającego zamówieniem
ocena możliwości dokonania zmiany zawartej umowy
opracowanie Regulaminu Pracy Komisji Przetargowej
przygotowywanie wystąpień do Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych
udział w charakterze biegłego ds. zamówień w postępowaniu
przygotowywanie opinii (np. nt. poprawności złożonych ofert)
konsultacje (np. nt. okoliczności unieważnienia postępowania),
rozpatrywanie protestów
kontrola wewnętrzna dokumentacji postępowania
pomoc przy podejmowaniu decyzji o naruszeniu dyscypliny finansów publicznych
inne czynności związanych z udzielaniem zamówień publicznych
DLA WYKONAWCY:
analiza Specyfikacji celem podjęcia działań interwencyjnych u Zamawiającego
sprawdzanie poprawności i kompletności oferty do przetargu
sporządzenie ekspertyzy dotyczącej badania i oceny ofert kontroferentów
opracowanie protestu lub odwołania
przygotowanie skargi na wyrok Zespołu Arbitrów do Sądu Okręgowego
pisanie wniosków do Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych w zakresie:
stwierdzenia nieważności zawartej umowy, jej części lub nieważności wprowadzonych aneksów
konieczności zawarcia umowy przed ostatecznym rozstrzygnięciem protestu
uruchomienia kontroli u Zamawiającego
konsultacje
inne czynności związanych z udziałem w przetargu
Powyższe usługi świadczone są odpłatnie. Wynagrodzenie ustalane jest przy każdym zgłoszeniu indywidualnie i uzależnione jest od zakresu współpracy.
Gwarantujemy wysoki poziom usług, rzetelność i skuteczność.
Ustawa Prawo zamówień publicznych to regulacja prawna na styku sektora publicznego i prywatnego, z której wynikają określone prawa i obowiązki uczestników postępowania po stronie wydających pieniądze (Zamawiających) i ubiegających się o pozyskanie kontraktu firm (Wykonawców).
Prawo to dotyczy wydawania pieniędzy publicznych, w tym środków funduszy strukturalnych, UE, Funduszu Spójności, a zatem prowadzenia przetargów w jednostkach i zakładach budżetowych, gospodarstwach pomocniczych, spółdzielniach, agencjach, fundacjach, spółkach, przedsiębiorstwach państwowych, publicznych ZOZ-ach, uczelniach itd.
Do podziału pomiędzy Wykonawców Zamawiający ma rocznie ponad 50 miliardów złotych.
Wydawanie pieniędzy w zamówieniach publicznych musi odbywać się zgodnie z regułami obwarowanymi blisko 330 artykułami ustawy, 16 przepisami wykonawczymi i ponad 100 przepisami okołoustawowymi. Tę zgodność kontrolują w Polsce Prezes Urzędu Zamówień Publicznych, Najwyższa Izba Kontroli, Regionalna Izba Obrachunkowa, a także sami Wykonawcy w procedurze protestów, odwołań i skarg.
Sztuka prowadzenia przetargów polega na zgodnym z przepisami sporządzaniu dokumentacji i dokonywaniu trafnych wyborów. Wybór ma przynosić oszczędności i zapewnić właściwą jakość realizacji zamówienia.
Ciągłe zmiany w systemie zamówień publicznych, ogromny formalizm ustawy, niejednokrotnie nieprecyzyjne przepisy rodzą szereg wątpliwości i to nawet wśród najbardziej zaawansowanych uczestników rynku zamówień. Pojawiają się pytania, na które nikt w firmie nie zna odpowiedzi, łącznie z Państwa prawnikiem. I dlatego jesteśmy my i nasze doświadczenie!
Dla Wykonawców udział w zamówieniu publicznym to obecnie już, zaproszenie do gry rynkowej w świetle regulacji Unii Europejskiej, kto szybciej pozna reguły tej gry, ten ma większe szanse na sukces finansowy. Trzeba pamiętać, że kontrakty publiczne to najbardziej lukratywne zamówienia i pewne pieniądze po ich wykonaniu. Nie bez znaczenia jest także wzrost prestiżu firmy wygrywającej.
Nadal niewiele firm potrafi złożyć profesjonalną ofertę i konkurować na rynku zamówień publicznych. Przedsiębiorcy nie przykładają należytej uwagi do dokumentów przetargowych własnych i Zamawiającego, składają niekompletne oferty (choć często atrakcyjne merytorycznie). Za niewiedzę płacą podwójnie, ponoszą koszty przetargu i nie pozyskują zamówienia, niejednokrotnie też podlegają frustracji, gdy wygrany kontrakt wymyka się im z rąk.